2 Kasım 2008 Pazar

Mustafa


Yapım : 2008, Türkiye
Tür : Belgesel
Yönetmen : Can Dündar
Senaryo : Can Dündar
Oyuncular : Bahadır Yazıcı, Gökhan Akyüz, Burak Onaran, Ediz Mehmedali
Seslendirenler : Yetkin Dikinciler, Beyhan Saran, Arif Soysalan
Yapımcı : Dilek Dündar
Görüntü Yönetmeni : Candan Murat Özcan
Müzik : Goran Bregovic
Süre : 1 saat, 50 dk.
Gösterim Tarihi : 29 Ekim 2008

Konusu:10 Kasım 2008, Atatürk’ün ölümünün 70. yıldönümü. Türkiye 70 yılda Ata’sı için dört başı mamur bir film yapamadı. Yapılan belgeseller, Türkiye ölçeğiyle sınırlı, belli bir dönemle kısıtlı ve resmi bir dilde tutsak kaldı. Selânik’ten Dolmabahçe’ye kadar hayatını başından sonuna mercek altına alan, onu şablonlardan uzak olarak askeri, siyasi, insani boyutlarıyla anlatan bir filmin eksikliği hep hissedildi. Mustafa, işte bu ihtiyaca cevaben hazırlandı...
Yorumlar:Arkadaşlar ben filmi çok begendim.bu zaman kadar insanlar hep atatürk ün asker yönünü gördü.insani yöne şaşırttı herkesi.elbette ki yalnız oalacak çünkü o bir ilder,o bir ülkeyi yeni baştan inşa etti,böyle büyük işler yapan hangi insanın çevrinde dostları var ki..elbette ki psikolojik olarak sorunlar yaşabilir sıkılabilir,kolay mı yıllarca o cepheden bu cepheye,kelle koltukta,karların üzerinde güneşin altında bir ülkeyi kurtarmaya çalışmak.bunun siterini hüznünü yalnızlığını yaşamak çok normal.tek bir konuda eleştirim olabilir diktatördü her yere büstlerini yaptırmak istedi gibi bir cümle vardı buna bozuldum açıkçası.çok begendim ama gerek var mıydı bilemiyorum,bazı çevrelerce kullanılacagını bile bile..çünkü bizler atatürk ü hep askeri yöne ve başarılarıyla tanıdık şimdi işine gelmeyen insanlar bunu kullanacak.gerçi kullansınlar atatürk fildede görüldüğü gibi yüzyılın lideri,ona hiç bir şey olmaz.ayrıca sponsor konusunda benim her kesimden müşterim var deyip sponsorluktan vazgeçen ayrımcılığın en ala örneğini sunan isimini söyleyemediğim gsm operatörünü kınıyor ve hattımı kapattırıyorum..sevgiler

(Mustafa filmi,Mustafa Kemal Atatürk belgeseli,belesel izle,bedava online belgesek-l seyret,türk belgeseli film izle,Atatürk'ün Hayatı)
 

Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com